Bu haber kez okundu.

İdris Güllüce '' Fikirtepe'de ikili hukuk ve yasalar işliyor...!''
 Bakan İdris Güllüce İstanbul’da gerçekleştirilecek olan Dünya Kadastro Zirvesi’nin tanıtım toplantısına katıldı. Sultanahmet’teki İstanbul Tapu ve Kadastro Bölge Müdürlüğünde düzenlenen toplantıya Bakan İdris Güllüce’nin yanı sıra Tapu ve Kadastro Genel Müdürü Davut Güney, Tapu ve Kadastro Genel Müdür yardımcısı Gökhan Kanal katıldı. 

Bakan Güllüce açılış konuşmasının ardından basın mensuplarının Fikirtepe’de vatandaşların müteahhitlerle ilgili yaşadığı mağduriyetleriyle ilgili sorusuna Bakan Güllüce, “Fikirtepe ile ilgili yanlış bir algı var, şimdi biz orada kentsel dönüşüm ilan etmişiz. Ondan sonraki mal sahibiyle orada iş yapacak olan arasındaki hukuktur. Yani bu iki alan ve veren arasındaki ilişkidir biz orada yokuz. Orada büyükşehir başlangıçta ilan etmişti sonra bakanlık almış. Ben geldiğimde 15-16 günlükken bir ruhsat vereceğiz dedik diye 6 saat geciktik diye durmadan bizi topa tuttunuz. Biz oranın hukuki işlemlerini yapmışız ve çekilmişiz demişiz ki; bu bölge riskli alan burada kentsel dönüşüm yapılacak emsal şu demiş büyükşehir belediyesi vermiş bizde onaylamışız. Şimdi müteahhit orada iş yapacak gidecek orada insanlarla anlaşacak, sonra gelecek projesini verip ruhsatını alıp inşaata başlayacak. Alanla veren arasında biz orada olmak istemeyiz.” diye cevap verdi.

HİSSELİ ARSA SORUNU ESKİ YASALARDAN KAYNAKLANAN BİR SORUN BELEDİYELERİN ÇALIŞMASI LAZIM

Hisseli arsa sahiplerinin yaşadığı sorunlarla ilgili Bakan Güllüce, “Şimdi hisseli arsa sanıyorum 1984 yılından önceki duruma göre serbestti ve problem o günlerden kalma ve devam ediyor. Bu yanlış düğmeyi iliklemeyince sorunda düzelmiyor. Daha önce bir arazinin hisseli parseller halinde satışı serbestti. Sonra kanun bunu yasakladı ama buna rağmen gene bazen muvazaalı falan yapılabiliyor. O hisselerin ifrazlı halden çıkartılıp ifrazlı hale getirilmesi zaman alıyor belediyelerin uygulama yapması lazım. Başlangıçta kötü başlamanın getirdiği sorunlar bunlar.” dedi.

SİYASETTE HİÇBİRŞEY BAKİ DEĞİL, ALLAH’IN DIŞINDA HER ŞEY GELİP GEÇİCİ

Bir gazetecinin “Milletvekili adayı gösterildiniz mutlumu sunuz? Seçilirseniz yine aynı bakanlığa devam etmek ister misiniz?” şeklindeki sorusunu Bakan Güllüce, “Tabi mutluyum Başbakanımıza teşekkür ediyorum. O bir şereftir olmaz mı? Olması lazım dimi heyecanın. Mahkeme kadıya baki değil siyasette, hayatta hiç bir şey baki değil Allah’ın dışında herşey gelip geçici. Ne kadar süre bakanlık yaparız ne kadar süre oluruz bilemiyoruz.” ifadelerini kullandı. CİHAN

ajansFİKİRTEPE / Fikirtepe Haber
banner23
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
fıkırtepelı 6 yıl önce

haysıyetsız madem yoksun o zaman nıye afet rıskı kapsamına alıyosun hem alıyosun hem kanunu uygulamıyosun o zaman nıye aldın rısk kapsamına acele kamulastrma dıyosun bır hısseyı kamulastrman aylar suruyo yasayı işletsene daha nekadar beklıyecez 4 secım gectı dööööört !....

Avatar
halil 6 yıl önce

Arkadaşlar arsa sahipleriyle firma anlaşacak başkayoluyo sayın bakan defalarca açıkldı biz imar verdik ruhsat veririz alan satan arasına girmeyiz arsalar vatandaş ayitdir kararı kendileri verir bizimle ilgisi yok bizide bu husularlailgil rahatsız etmeyinmi demekistiyor?

Avatar
GErçekler 6 yıl önce

yetkliler şunu demek istiyor FİKİRTPELİ NE HALLİN VARSA GÒR BENİ İLGİLENDİRMİYOR YANİ KURDA KUZU TESLİM ETMEK GİBİ

Avatar
zafer 6 yıl önce

Herkes kendi kurt unu kendileri sectiler sizi gidi bonuscular ha sizigidi

Avatar
rifat 6 yıl önce

Madem karişmiyorsun niye bizi bu kadar insanla ortak ettiniz ben mecburmuyum cakallarla ugraşmaya beni mecbur birakiyor duzgun vatandaji cezalandiriyirsun sizin adalet ankayisiniz bumu olmaz olsun bir gece gelin fikirtepede yasayin ama yasayamassiniz ama bu yapilanlari allahim goruyor belki sizler karsiliginizi gormessiniz ama cocuklariniz torunlariniz ve sevdikleriniz var bunlari unutmayin

Avatar
Ali 6 yıl önce

Madem karismiyorsunuz; bize kendi yerimizi yenileme hakkını verin! rant icin vermezseniz,deprem olursa suçlu bakanlık ve belediye' dir yani sizsiniz.

Avatar
Ergun albayrak 6 yıl önce

Sayin bakanim sahsen sizi ve ekibinize guveniyoruz siz catlak seslere bakip fikirtepeyi unutmayin burada size ve ekibinize ve kadir topbas baskanimizin verdigi sozlere guveniyor saygilar sunuyor acele yapilasma icin yardim bekliyoruz

Avatar
beko 6 yıl önce

kamulaştırma tehdidi ile iş yapmayı planlayan müteahhitçiklere ne olacak