Fikirtepe ismine neredeyse hiç değinmeden genel cevaplar veren Bakan Kurum, basından gelen sorulara ne cevap Verdi.!? Fikirtepe başta olmak üzere kentsel dönüşüm mağdurlarının Bakan Kurum'dan beklentileri nedir? Vatandaş Ne İstiyor, Bakanlık Ne yapıyor? İşte Fikirtepehaber.com farkı ve Fikentder Derneği'nin de katkılarıyla haber analizimiz..
VİDEOYU DAHA FAZLA VE KESİNTİSİZ VE İZLEMEK İÇİN BURAYA TIKLAYIN..
Yeni Kanun, Yeni Firma, Yeni Sözleşme ...
Bir gazeteci olarak tarafımdan sorulan soruyu Fikentder Dernek Başkanı olarak, Bakan Kurum'un verdiği cevap üzerinden analiz yapmamız gerekirse; Bakanlık, meclisin açılması sonrası, çıkartmayı beklediği yeni kanun sonrası yetersiz firmaları sektörden ayıklamayı ve var olan sağlam firmalar üzerinden piyasadaki işleri devam ettirmeyi planlıyor.
Bu uygulama sonrası, mevcut sözleşmelerin de günümüz ekonomik şartlarında her hangi bir geçerliliğinin kalmayacağını düşünürsek, bakanlık ya da, işe talip olan yeni firmanın da kendisini sağlamak isteyeci kaçınılmaz. Fakat bu amaç doğrusunda pürüzsüz iş yapabilmek için, sektörden ayıklanan firmaların anlaştığı alanlardaki vatandaşların önüne yeni ama kanatimce piyasa şartlarını da öne sürerek daha düşük oranlarda sözleşme sunması büyük olasılık.
Bakan Kurum yaptığı açıklamada; Bakanlığın sektörde hala işe devam eden ancak maddi sıkıntı yaşayan diğer sektör temsilcilerine sunmak için planladığı yeni kredi ve faiz desteğinin olacağını ifade etmekte. Bakanlık ayrıca piyasanın işlemesi için bunların haricinde, sektöre yeni kampanyalarla da destek olma vadinde bulunmakta.
Tüm bu açıklamaların haricinde, Fikentder Derneği olarak bu konuda vatandaşlara çok hassas bir uyarıda bulunmak istiyoruz. O da, var olan sözleşmelerin, bir an önce hukuki yollarla feshine gidilerek, vatandaşların iş yapmayan, kendilerini mağdur eden ya da, çantacı tabir edilen diğer firmalar ile hukuki bağlarının koparılması. Bunun, yeni kanun sonrası sürecin hızlanması dahil, ileri dönük tazminat ve farklı hukuki sorunlar yaşanmaması için vatandaşlar adına büyük önem taşıdığını söylemeden edemeyeceğiz...
Gazeteci ve Fikentder Dernek Başkanı Yasin Bektaş'ın bu kısa ama öz analizi sonrası, toplantı esnasında sorulan sorularla beraber, Bakan Kurum'un canlı yayında verdiği cevapların orjinal metin ve videosunu sizler için tekrar yayınlıyoruz..
VİDEOYU DAHA FAZLA VE KESİNTİSİZ VE İZLEMEK İÇİN BURAYA TIKLAYIN..
Fikirtepehaber.com'dan Yasin Bektaş'ın SORUSU;
Öncelikle hayırlı olsun diyorum ben, daha önceki kampanya başarılı bir şekilde Sonuçlanmıştı büyük ihtimalle bunada halkımız destek verecektir. Bakanlık olarak üretilen konutlarla ilgili bu tarzda bir derslik çalışması yapılıyor ancak, üretim aşamasında olan üretilemeyen özellikle, kentsel dönüşüm alanları ile ilgili bakanlık, ne tür bir çalışma yapmayı düşünüyor? Özellikle bölgemiz olan Fikitepe bir pilot bölgesi idi biliyorsunuz. Burada da firmaların sıkışıklığından dolayı mağduriyetlikler oluşmaya başlamıştır. Burayla ilgili, Emlak Konut çatısı altında bakanlık olarak bir çalışma yapmayı düşünüyor musunuz teşekkür ederim.
Bakan Kurum'un bu soruya karşılık olarak verdiği CEVAP;
KURUM ''Gücü olmayan ve önüne gelen herkes İnşaat yapamayacak!''
Bir kere bundan sonra, en azından teknik yeterliliği olan firmaların bu işlere girmesi noktasında şartlarımız olacak.Bu şartları getireceğiz vatandaşın korunması mağdur olmaması noktasında çalışmalarımız olacak bu düzenlemeleri inşallah yapacağız, dedi.
Vatandaş daha fazla almaktan ziyade iş yapabilme kabiliyeti olana yönelmeli
Bakanlık olarak sektörü desteklemeye devam edeceğiz..
VİDEOYU DAHA FAZLA VE KESİNTİSİZ VE İZLEMEK İÇİN BURAYA TIKLAYIN..
ajansFİKİRTEPE /www.fikirtepehaber.com
Orhan 8 Yıl Önce
Bakanımıza başarılar diliyorum. Fakat şu fikrine katılmıyorum. Bir birim fazla dediği bizim hakkımız olandan bahsediyor. Neden ikisi bir arada olamıyor. Neden fedakarlık yapmak vatandaşa düşüyor. Güçlüyse şayet hakkımızı sonuna kadar verebilmeli
fikirtelim 8 Yıl Önce
ya ben bunların dediğine inanmıyom bizleri daha küçültmek ve bitirmek başka hiç bişey kov iflas edenleri kiptaşıda istemiyoz iyi bir firma okkadr
fikirtelim 8 Yıl Önce
buların derdi bizleri heder etmek hemen yürüyüş e 5 kapatalım
fikirtelim 8 Yıl Önce
yahu kiptaş iflas edenlerin yerini yapacak vartaşı yapıyo ankanın bir adasınıda yapıyo büyük adayıda almıştı şiimdi sil başttanmı?
Pana rezaleti 8 Yıl Önce
İnsanlarımız sustukça olanlara göz yumdukça herşey müstehaktır ayaklanın arkadaşlar adalarınıza sahip çıkın sesiniz çıkmadığı sürece daha çok fedakarlık yapıcaksınız oturduğunuz yerden teklif beklerseniz olucak olan da bu emsalde düşer oranlarda düşer herşeye kabullenmek zorunda kalırsınız haksız lığın karşısında susmayın ayaklanın biz hakkımızı istiyoruz ne fazla ne eksik
Pana Fikirtepe 8 Yıl Önce
Fikirtepe habere teşekkür ediyorum destek verdiği için ve yanımızda olduğu için ama insanlarımız köşeye çekilip oturduğu yerden izlerse herşeyi o zaman hiç bir şekilden hakkını alamaz mağduriyet ateşi yanmadığı sürece Fikirtepe de hiç bişey olmaz
vatandaş17 8 Yıl Önce
Olay şöyle oldu Pana rochel selimoğlu ortak olarak kamulaştırma yazısını göstererek sağlam dairemizi yıktırdı brooklyn parkı bitirdi bir çok yere inşaata ve kazmaya girişti kadıköyün hertarafı daire olunca satışlar durdu o kamulaştırma yazısı olmasa imza atmıycaktık
fikirtepeli 8 Yıl Önce
Bakanlık da yaptığı hatayı farkında 7 sene önce iş yapacak müteahitlere fikirtepede izin vermesi gerekırdı iş yapamayacak mali bütçesi yetersiz çakal müteahitlere izin verilmeseydi şimdi fikirtepede sorunlar olmazdı.Bakanlık hatasını yeni anladı inşAllah bundan sonrası için fikirtepe adına yapıcı işler olur.Vatandaş ile müteahit arasına bakanlık girmezse denetleme olmazsa vatandaş müteahitlerin kucağına atılırsa sorunlar dahada çoğalır.
MAGDUR 8 Yıl Önce
Yapamayan firmayı kov gitsin .Hiç bir bedel talep etmeden .
ÇADIRCI 8 Yıl Önce
Ne bu arkadaş yahu .yerler bizim her şey firmalar lehine çıkıyor .
yavuz 8 Yıl Önce
Sayın Bakan bizler çok şeyin peşinde değiliz. %54 ile Başaran firmasıyla anlaştık. kira talep ettik. tamam dediler. inşaata belediye ve bakanlığın yüzünden zor başladılar. acısı bize mal oldu. söz verdikleri kiraları ödemediler. kat ittifakını alınca ödeyeceklerini bildirdiler, yine fiyasko . korkumuz kat ittifakı ile yerlerimizi bir şekilde elimizden almaya çalışacak olmaları. nasıl mı? bu yazıyı yazmadan önce bir arkadaşımla görüştüm yerlerine 2 kişyi hissedar yapmışlar. bu kim kuvvetli ise yeri o alır. o da benim gibi yerini ve kirasını gözlüyor. şimdi kim çok şeyin peşinde ? lütfen karar verin halkı da koruyun.
Erhan 8 Yıl Önce
Ver mahkemeye iptal et sözleşmeni .yoksa beklenir
Yasin bey rochel nerede 8 Yıl Önce
ROCHEL GAYRİ MENKUL İMZASI OLAN VEKİLİ TAYFUR YALÇININ ŞİRKETİ NEREDE SES YOK BU KADAR KOLAY MI AYRILMAK BİZE BİLĞİ VERİN
erhancım 8 Yıl Önce
sağlam dairemizi yıktılar hepsi yıkılacak diyerek 2000 kişi çadıramı gidek
Fikirtepeden 8 Yıl Önce
Bakan kurum şuanda muğlada caretta kaplumbağalarına sahip çıkıyor bi ara fikirtepe aklına gelirse bizide ziyaret eder kaplumbağalar bizdende mağdurmuş napsın adam
aydin 8 Yıl Önce
Allah belalarini,versin
asya 8 Yıl Önce
Kent Plus Emay inşaatıda yazın lütfen.herkesi mağdur etti
Adem 8 Yıl Önce
Tek taraflı, teminatı olmayan sözleşmeleri imzalamak istemeyen vatandaşlar inatçı, avantaci ilan edildi. Üstelik bu sözleşmeler bakanlık kamulaştırma tehdidi, çoğunluk baskısı ve basındaki inatçı haberleri ile imzalattirildi. Şimdi bakanlık kadar bu firmalara imza atip, atmak istemeyeni suçlayanlarin kabahati yok mu?
Kumcu 8 Yıl Önce
Kimlerin eline düştük ne hale geldik ...ulan kumcu neredesin lan sen şerefsiz nagmussuz.... teknik yapidan evrakları aldin sattin dream ada sini.. şimdi kayiplardasin ne istedin bu insanlardan şerefsiz nagmussuz senin Allah bir değil bin türlü belanı versin geberme felç ol yerlerde sürün ..
Engin 8 Yıl Önce
Adi herif mutlu 5 senedir bir çivi çakmadın defol git artık
Kardelen 8 Yıl Önce
Fikirtepe halki bu son kurdaki artislar fikirtepenin etiketinin bozulmasi bölgeyi bitirmistir.bundan sonra ne olur kurlardaki oynaklik devam ettiği sürece hersey hayal olur.piyasalar zaten kötû birde fikirtepenin malum durumu bölgeyi bu hale getirmistir.siyasetçiler konusur .her konusan is yapsaydi ....yazik hemde cok yazik oldu fikirtepeye...
Enver oktau 8 Yıl Önce
Taş yapidan kimse soz etmiyor , ozellikle soz edilmesini istemeyenler mi var ? Kiralar ne oldu ?illa dava mi acacagiz ?
Erhan 8 Yıl Önce
12 ler adası hakkında detaylı haber yap yasin bey kaçma kendi oturdugun ada hakkında haber yapmaktan gerçekleri yaz bilelim
Erhan 8 Yıl Önce
12 ler adasında imza atmayanlar neden imza atmakta direniyor lar Ortadoğu firmasının neyini beğenmediler bunları bilmek ada sakinlerini bilgilendirmek senin görevin yasin bey açıkla bütün gerçekleri bütün fikirtepe senin oturdugun ada da ne oluyor bilsin sen bütün Adalar hakkında haber yaparken sormaz mı fikirtepe halkı senin 12 ler adasında neler oluyor neden yapılmadı diye hadi bekliyoruz haberini
Erhan 8 Yıl Önce
Bakan ilgilenmiyor mus firmalar halkı mağdur etmiş bunlar soruluyor bakanlara senelerdir fikirtepe haberi takip ediyorum yasin bey sözde fikirtepe halkının sesi olmuş bende yasin beye soruyorum 12 ler adasında neler oluyor hadi cevapla bir tek ben değil bütün fikirtepe bilsin her ada hakkında yazarsın bir tek 12 ler adası hakkında yazmazsin eğer fikirtepe halkı için çaba gösteriyorsan kendi oturdugun yer içinde haber yapta tarafsız ve şeffaf olduğunu bilelim
Yasin Bektaş 8 Yıl Önce
Erhan Bey bir şeyden kaçtığımız yok komik olmayın. 12 ler adasında İŞ YAPMAK İÇİN İMZA TOPLAYAN 3 FİRMA ve imza atmayan sadece bir vatandaş mevcut. Bu adada hak sahibi iseniz bunu bilmeniz lazım. Ortadoğu firmasına imza attıysanız ve iş yapmıyorsa imza attığınız firmaya bu soruyu yöneltip cevabını alabilirsiniz. Ortadoğu inşaatın nasıl,ne zaman,iş yapacağını yada iş yapıp yapmayacağını bilmek o firmaya imza atan bir vatandaş olarak onlara sormak ve cevabını almak en doğal hakkınız. bunun haricinde ortadoğu inşaata imza vermeyip başka firmalar ile anlaşan vatandaşlar da kendi tapulu malları için yasal ve demokratik haklarını kullanmış ise de bunu sorgulamak başka maliklere düşmez. Herkes kendi malı ve attığı imzası ile sorumludur. Aynı şekilde mesuliyeti de imza atanları bağlar. Fikirtepe'de imza atıp evleri yıkılan ve inşaat veya hafriyat aşamasında mağdur olup kirasını bile alamayan hatta ortada kalan yarım inşaatlar mevcut iken, 12 ler adasında herkesin kendi evinde ve normal doğal şartlarda yaşamını sürdürerek herhangi bir mağduriyet yaşamadığı bir ortamda, anlaştığınız firma ve imza attığınız sözleşmeden ziyade, kendi komşularınızın sizin firmanızdan faklı bir firma ve sözleşmeye attığı imza ve haklarını hiçe sayarak suçlamanız da ayrıca çok manidar! Fikirtepehaber.com olarak 12'ler adası da dahil Fikirtepe geneli gelişen olay ve durumlara göre sürekli haber yaptık ve yapmaya da devam ediyoruz. Buradan şahsım ve Site hakkında provakatif ve yanıltıcı yorumlar yapmak yerine eğer mağdursanız! sizi mağdur edenler hakkında yasal haklarınızı kullanabilirsiniz. Bizi takip ettiğiniz için teşekkür ederiz..
Yasin Bektaş 8 Yıl Önce
Erhan Bey bir şeyden kaçtığımız yok komik olmayın. 12 ler adasında İŞ YAPMAK İÇİN İMZA TOPLAYAN 3 FİRMA ve imza atmayan sadece bir vatandaş mevcut. Bu adada hak sahibi iseniz bunu bilmeniz lazım. Ortadoğu firmasına imza attıysanız ve iş yapmıyorsa imza attığınız firmaya bu soruyu yöneltip cevabını alabilirsiniz. Ortadoğu inşaatın nasıl,ne zaman,iş yapacağını yada iş yapıp yapmayacağını bilmek o firmaya imza atan bir vatandaş olarak onlara sormak ve cevabını almak en doğal hakkınız. bunun haricinde ortadoğu inşaata imza vermeyip başka firmalar ile anlaşan vatandaşlar da kendi tapulu malları için yasal ve demokratik haklarını kullanmış ise de bunu sorgulamak başka maliklere düşmez. Herkes kendi malı ve attığı imzası ile sorumludur. Aynı şekilde mesuliyeti de imza atanları bağlar. Fikirtepe'de imza atıp evleri yıkılan ve inşaat veya hafriyat aşamasında mağdur olup kirasını bile alamayan hatta ortada kalan yarım inşaatlar mevcut iken, 12 ler adasında herkesin kendi evinde ve normal doğal şartlarda yaşamını sürdürerek herhangi bir mağduriyet yaşamadığı bir ortamda, anlaştığınız firma ve imza attığınız sözleşmeden ziyade, kendi komşularınızın sizin firmanızdan faklı bir firma ve sözleşmeye attığı imza ve haklarını hiçe sayarak suçlamanız da ayrıca çok manidar! Fikirtepehaber.com olarak 12'ler adası da dahil Fikirtepe geneli gelişen olay ve durumlara göre sürekli haber yaptık ve yapmaya da devam ediyoruz. Buradan şahsım ve Site hakkında provakatif ve yanıltıcı yorumlar yapmak yerine eğer mağdursanız! sizi mağdur edenler hakkında yasal haklarınızı kullanabilirsiniz. Bizi takip ettiğiniz için teşekkür ederiz..
Yasin Bektaş 8 Yıl Önce
Erhan Bey, bu kadar açıklama yeterli olmadı mı? illa haber diyorsanız alın size 12'ler adasını da yakından ilgilendiren ve bugün ulusal basında da çıkan taze haber. Hala da anlamıyorsanız başka diyecek lafımız yok , ÜNLÜ ATASÖZÜNDEN BAŞKA Ne demiş atalarımız ''Anlayana sivri sinek saz, anlamayana, Davul zurna az''... Haberi okumak için aşağıdaki linki tıklaman yeterli.. '' Yeşil Holding bünyesinde bulunan Yeşil Kundura Konkordato Başvurusunda Bulundu.. OKU, YORUMLA ve PAYLAŞ ==> http://www.fikirtepehaber.com/gundem/yesil-holding-bunyesinde-bulunan-yesil-kundura-konkordato-basvurusunda-bulundu-h4357.html ''
Yasin Bektaş 8 Yıl Önce
Erhan Bey, bu kadar açıklama yeterli olmadı mı? illa haber diyorsanız alın size 12'ler adasını da yakından ilgilendiren ve bugün ulusal basında da çıkan taze haber. Hala da anlamıyorsanız başka diyecek lafımız yok , ÜNLÜ ATASÖZÜNDEN BAŞKA Ne demiş atalarımız ''Anlayana sivri sinek saz, anlamayana, Davul zurna az''... Haberi okumak için aşağıdaki linki tıklaman yeterli.. '' Yeşil Holding bünyesinde bulunan Yeşil Kundura Konkordato Başvurusunda Bulundu.. OKU, YORUMLA ve PAYLAŞ ==> http://www.fikirtepehaber.com/gundem/yesil-holding-bunyesinde-bulunan-yesil-kundura-konkordato-basvurusunda-bulundu-h4357.html ''