Kadıköy ilçesine bağlı Fikirtepe bölgesinde süreci hızlandıracak adımlar atılıyor. 1.5 milyon metrekare alanda 60’dan fazla ‘yapı adası’ olmasına karşın iki ay önce ruhsat alıp süratle temeli atan ve şu an 3. kat betonlarını dökmeye hazırlanan Baysaş inşaat ve 3 hafta önce ruhsat alan ama henüz temelini atmamış olan Nuhoğlu inşaat ile beraber sadece 5 firma ruhsat almış oldu.
Sürecin uzamasına neden olan faktörlerden birisi de aynı ada içinde birden fazla firmanın sözleşme yapmış olması. Hak sahipleri ile ayrı ayrı anlaşan firmalardan hangisinin projeyi üstleneceği belli olmadığı için bekleniyor. Sorunu çözmek için Çevre ve Şehircilik Bakanlığı yetkililerinin etkili bir çalışma başlattıklarını belirten Nuhoğlu İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Ali Nuhoğlu, “Aynı ada içinde 2-3 firma olduğu için ciddi sorun yaşanıyor'' dedi.
Bakanlık firmalara ihtarname yolladı ve uyardı. Firmalara inşaatı çoğunluk hissesi olana bırakın ya da aranızda ortak girişim şirketi kurun denildi. Biz de bu tarz bir sorun yaşadık ve bir adada haklarımızı başka bir firmaya devrettik” dedi. Birden fazla firmanın olduğu 20 yapı adası olduğunu belirten Nuhoğlu, anlaşmaların başladığını ve bölgenin çözüm sürecine girdiğini söyledi.
FİKİRTEPEDEKİ FİRMALARIN MALİ YETERLİLİKLERİ İNCELENİYOR
Bakanlık Fikirtepe'de çantacıların ayıklanması için tüm firmaların mali bilgilerini topluyor !
Nuhoğlu, bakanlık yetkililerinin inşaat şirketlerinin maddi yeterlilikleri için de bir çalışma yaptığını ve firmalardan detaylı bilgi talep ettiğini söyledi. İnşaatı yavaş giden firmalara da yazılı uyarıda bulunulduğunu belirten Nuhoğlu, “Hak sahipleri ile anlaşma yaptığı halde yavaş ilerleyen firmalar gözlem altına alındı.FİKİRTEPE MANHATTAN OLMA YOLUNDA ...
Bakanlık tarafından inşaat şirketlerine gönderilen yazıda diyor ki ‘Ey firma neredesin, sorununu çöz, biz de ruhsatını verelim.’ Fikirtepe’de ilk kez bu kadar net çözüm adımları atılıyor” diye konuştu. 5 adada yapılacak 5 proje için ruhsat verildiğini, 5 projenin de ruhsat aşamasında olduğunu belirten Nuhoğlu, 3-4 ay sonra bölgede yeni binaların yükseleceğini ve Fikirtepe’de 40-50 bin yeni konut yapılacağını dile getirdi.ajansFİKİRTEPE / Fikirtepe Haber
KIM 12 Yıl Önce
cantaci firmalar yontemlerini degistirip biz yapi adasini baska bir firya sattik deyipde insanlari gozunu boyamak icin isim degisikligi yapiyorsa ne olacak
KIM 12 Yıl Önce
devlet buna bir cozum bulmasi gerekiyor ya yoksa bunlar mahhalle temsilcileriyle yola devam eder
yoruncu 12 Yıl Önce
Ruhsat alacak firmalarin kelesoglu da varmi bizi bilgilendirin. Tesekkurler
yorumcu 12 Yıl Önce
Hep ayni firmalar ruhsat aliyor secim yaklasirken hizlandilar. Gene bizim kide. Cikar diye. Bekliyoruz. Yok. Gene. Ayni. İsimdeki. Firmalar. Bu. İste. Bi acayiplik. Var. Bakalim. Nolucak. Simdi. Bikac firmayada. Ruhsat. Cikacak. Deniyor. Bu sefer de ayni. Firmalara. Cikarsa kesin ben. Hastanelik. Olurum. Piyango. Biletimi. Bu. Kimler alacaksa. Ruhsati. Soylesinler.
garip 12 Yıl Önce
bakanlık istese bu işi bir günde çözer. yeter ki bu iş için adım atıp icraata başlasın
fikirtepeli 12 Yıl Önce
Ruhsat icin bekleyen diğer 5 firmayı açıklarmısınız lütfen
yorumcu 12 Yıl Önce
Evet. Soylesinler. Mutahitlerde. Hangi. Asamadaysa. Ofislerinin camina belge assin. Maliklrin. Cep tlf nuna. Mesaj. Atsin. Bizlen. İs yapiyorlatsa. İs. Hukukuna uysunlar. Temsilciyi. Ariyorsun. Birini. Biliyorsa. Birini. Bilmiyor bizim istedigmiz. Ahim. Sahim. Bisey degil. Mutahit. Malikleri. Bilgilendirmesi. Lazim. Telefonlarimiza mesaj atip. Su. Asamadayiz. Diyecek. Diyalog. Kurmasi gerek.
semt sakini 12 Yıl Önce
ben kendi adıma konusuyorum bakın eger bu iş önümuzdeki genel seclmlerden sonrasına kalmazsa adam degılım 3 yılldır bugun yarın 1 2 ay ıcınde bi kac haftaya ha bugün ha yarın ha yerel secım bıtsın ha cumhurbaskanlıgı secımlerı gecsın geçe geçe genel seçim bıle geldı artık benım gıbı olumlu düşünen bi insann bile umudu kalmadı bakın görün genel secimden sonrasına ka la cak...
hasan kaya 12 Yıl Önce
fikirtepe olayi bana türkan sorayin 1978 yilinda oynamis oldugu sultan fimini hatirlatiyor
ERŞAT MÜŞAVİRLİK 12 Yıl Önce
bakanliğin bu hamlesi̇ i̇le hi̇ç anlaşamaz dedi̇ği̇mi̇z yapi adalarinda dahi̇ anlaşmalar hizlanacaktir.mesele i̇ki̇ müteahhi̇t i̇n anlaşmasinin ötesi̇nde %100 anlaşmanin sağlanmasidir... örnek bi̇r çalişma olacak olan fi̇ki̇rtepe ri̇skli̇ alan üzeri̇nde kisa sürede anlaşmalar bi̇ti̇ri̇li̇p i̇nşaatlarin başlamasi tüm halkimiz i̇ci̇n daha hayirli olacaktir.
ERŞAT MÜŞAVİRLİK 12 Yıl Önce
bakanliğin bu hamlesi̇ i̇le hi̇ç anlaşamaz dedi̇ği̇mi̇z yapi adalarinda dahi̇ anlaşmalar hizlanacaktir.mesele i̇ki̇ müteahhi̇t i̇n anlaşmasinin ötesi̇nde %100 anlaşmanin sağlanmasidir... örnek bi̇r çalişma olacak olan fi̇ki̇rtepe ri̇skli̇ alan üzeri̇nde kisa sürede anlaşmalar bi̇ti̇ri̇li̇p i̇nşaatlarin başlamasi tüm halkimiz i̇ci̇n daha hayirli olacaktir.
Murat Şenol 12 Yıl Önce
mrb., devletteki yetkilierin , hangi konuda vatandaşın tarafında olduğunu gördünüz ki bugüne kadar? müteahhit ya dasermayenin yanında olup her iki taraf ta kazanacakken, bizim hakkımızı koruyacaklarını düşünmek hayalcilik ve apltallıktır. yasayı koymuş, "anlaşmazsan arsanı haraç mezat satarım diyor". bir yetkili ya da hukukçu şunun cevabını verebilr mi lütfen., kentsel dönüşüm yönetmeliğinde, bir arsadaki anlaşmaya yanaşmayanlarla ilgili "2/3 imzayı geçen firmayla anlaşmazsan kamulaştırırım diyor". ada bazında 1/3 ten az imza toplayan firmaya imza atanların başına neler geleceğine dair bir madde göremedim. fakat ortalıkta temsilciler ve firmadaki yetkilierin bazıları, bir adanın 2/3 ünde imza topayan firma ile anlaşılmazsa "kamulaşmaya gidirilir " diye bir madde olduğunu ya da böyle anlam çıktığını söylüyorlar. biri bizi net olarak aydınlatsın.
Murat Şenol 12 Yıl Önce
mrb. dönüşüm kanunun 6. maddesinin 1. fıkrasının tan ortalarında, "yapı adası bazında uygulama yapılmasına , paydaşların hisselerine göre 2/3 çoğunlukla karar verilir " diyor. fakat paragrafın başında ve bu ifadeye kadar gelen cümlelerden anlaşılıyor ki, "üzerindeki ev yıkılmış olan arsalar" ı kastediyor ve ada bazındaki çoğunluk hissesi ile karar verilir diyor. anlaşılmaz bir durum. ada bazında 2/3 oranı uygunaır mı uygulanmaz mı?