Başvuru Süreci, Kriterleri ve Daha Fazlasıyla ''İmar Affı yada İmar Barışı''

Haber'e Git

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol

Avatar
fer 8 yıl önce

benıim dairem tapusu depo tapusu olarak geçiyor bunu daire tapusuna nasıl çevirebilirim

Avatar
Yorumcu 8 yıl önce

 "Yapı Kayıt Belgesi" bir imar hakkı olmadığından, Yasal hale getirilen bu bina yıkıldığında mevcut imar mevzuatına göre yeniden yapılacağından, kaçak katlardan "Yapı Kayıt Belgesi"ne itibar ederek,
daire satın alan kişiler mağduriyet yaşayacaklardır. İşin özeti bu.

Avatar
Huseyin 8 yıl önce

Benim tapuda depo geciyo yapi kayit belgesi ile duzeltebilirmiyim imar baris yasasindan

Avatar
ÇADIRCI 8 yıl önce

AHMET ER.Sana fazla umut veremem .Sen elindeki belgelerle imar barışına başvursanda bina kentsel dönüşüme girdiginde daire alma imkanın yok gibi gözüküyor .yanlız imar barışına baş vurursan kaçak dairenin kendine ait ispatının elinde belgesi olur .Ya enkaz bedeli alırsın yada mahkemeye başvurursun belki mahkeme kararıyla birşeyler elde etme imkanın olabilir .belki yasa ilerde bir hak düzenlemesi çıkartabilir .Tercih sizin .

Avatar
Enver oktay 8 yıl önce

Kanunda ve yaziniz da bir konu net degil,arsa emlak vergisi binanin oturdugu alana isabet eden kismiyla mi odenecek ,yoksa 1000 m2 de 300 m2 ev varsa,1000 m2 nin emlak vergisine baz olan degerden vw tamami uzerinden %3 ve 300 m2 ev maliyetimin %3 kadariyla mi odenecek. Yoksa arsa bedeli binanin oturdugu kisma denk geldigi sejliylemi odenecek. Yani 300 m2 ev icin 300 m2 arsa icin mi odeme yapilacak

Avatar
yavuz 8 yıl önce

bir çok insan mecburiyyet altında müteahhit ile imza attı. bizler birçok maddenin bizim karımıza mı zararımıza mı olduğunu dahi bilmiyoruz. bu konuda belediyeler de bakanlık gibi karışmadı. şimdi kiralarımız ödenmiyor. ne almamız gerektiğini dahi bilmiyoruz. şimdi bu BARIŞ MI?

Avatar
Salman 8 yıl önce

Mrb Ben 18 daireli binada 3 adet dairesi olan biriyim her dairemin depo eklentisi var Ben bu depo eklentiyi daireye cevirdim cevirirken iki eklentim ortak Alana bir kismida siginaga girdi sorum su ortak Alana tasdigim icin yapi kayit belgesi alabilirmiyim alirsam diger maliklerin yuzde kacindan imza almam gerekir ikinci sorum ortak Alana girmedigim eklentim icin tapu alabilirmiyim tapu alirken diger daire sahiplerinden imza almam gerekirmi ortak Alana girdigim dairelerime yapi kayit belgesi aldikdan sonra tapu alabilirmiyim

Misafir Avatar
Yasin Bektaş 8 yıl önce @Salman

Yapı Kayıt Belgesi almış olan yapıların, yapı maliklerin tamamının (bir binadaki bağımsız bölüm maliklerinin tamamının) muvafakatinin bulunması ve imar planında umumi hizmet alanlarına denk gelen alanların (park, otopark yol vs.) terk edilmesi halinde yapı kullanma izin belgesi aranmaksızın cins değişikliği ve kat mülkiyeti tesis yapılarak her daire veya iş yerinin Tapusunun olması sağlanacaktır. diğer sorunuzla ilgili cevap yazı içeriğinde zaten mevcut...

Beğenmedim! (0)
Avatar
yasemin 8 yıl önce

imar barışı hissedar muvafatı örneğini görebilirmiyim acaba

Avatar
ali avcı 8 yıl önce

bana kim ogretecek

Avatar
ali avcı 8 yıl önce

bodrumu imar barışına sokacakmıyım

Avatar
Huseyin 8 yıl önce

Benim tapuda depo geciyo yapi kayit belgesi ile duzeltebilirmiyim imar baris yasasindan

Avatar
AhmetER 8 yıl önce

Selamün aleyküm.
19 dairesi olan bir binada oturuyorum.
Benimle beraber 2 kişinin daha tapusu yok.
İmar barışıyla alakalı; kalan 16 daireden imza almam lazım.
İmza vermeyen tapu sahipleri var.
Bana yardım edecek birisi var mı Allah rızası için?

Avatar
ÇADIRCI 8 yıl önce

Ahmet er .Yapı kayıt belgesi almak için kimsenin muhafakat vermesine ihtiyacın yok .Yapı kayıt belgesi beyana dayalı olarak verilen bir belgedir .Kat mülkiyetine geçerken muhafakat aranır .Arsa payınızla ilgili tapunuz varsa korkmanıza gerek yok .Bina sahipleri size tapu veremez .Demekki siz arsadan pay istiyorsunuz .Tapum yok derken elinizde hiç mi belge yok .

Avatar
AhmetER 8 yıl önce

Evet ÇADIRCI
Elimde hiç bir belge yok
Ne emlak vergisi ne arsa payını gösteren tapu
Ne kat irtifakını gösteren tapu
Sad ce elektrik ve su faturaları benim adıma 24 yıldır
O kadar

Avatar
Hami demirci 8 yıl önce

Imarbar barısında yanlıs yapıp iptal ettiklerim de guzelme yapıp gunceleme önceside odemeleri bankada gozukmekte bunun icin ne yapabiliriz

Avatar
ÇADIRCI 8 yıl önce

AHMET er .Bu yeri siz satınmı aldınız .Bunu biraz açarmısınız .Detaylı bilgi verin ki net cevap verim .

Avatar
Doğan 8 yıl önce

Evimin tapusu var fakat iskanım yok ikinci katı ruhsatsız yaptım Fakat E-devletin den ğiriyorum iskanın varmı bilğisi ğeliyor alt dairemin tapusu var i bu iskan yerine ğeçiyorumu iskanım varmı diyecem yokmu yardımcı olabilirmisiniz

Avatar
rabiye satır 8 yıl önce

Maliye Hazinesi üzerinde dükkanımız var. Ancak üzerinde Milli Eğitim Bakanlığının muvafakatı alınmadıkça satılamaz ve başka amaçlarla tashih edilemez şerhi var. Bahçeli kargir ilk okul diye geçiyor ancak okul 20 sene önce yıkıldı. imar barışından yararlanabilirmiyim? Teşekkürler

Avatar
senol cetin 8 yıl önce

öncelikle kolay gelsin diyorum herkes gibi benim de araştırıp ama cevabını bulamadığım imar barisi hakkında durum hakkında bilgi edinmek isterim benim durumum şu yönde yaklaşık 10 sene önce bir mutehaitten daire aldım sonra bu dairenin iki taraf arasında elden sözleşmesi ni yaptık ilerleyen zaman içinde bu sözleşmeyi noter tasdikli olarak yaptık yani noter satisi olan fakat inşaat ruhsatı bile olmayan daireyi aldım noterde paranın bir bölümünü verdim diğer bölümünü ise tabu tesliminde ödemek kaydıyla noter sözleşmesi yaptık şimdilerde gündemde olan imar bakışından yararlanmak istiyorum bizim binamız 3 katlı mücahit mal sahibi ne kat karşılığında yapmış demem o ki ben elimdeki noter satış sözleşmesi ile imar bakışından yararlanabilir miyim bu konuda yardımcım olursanız sevinirim ...

Avatar
Fırat yıldız 8 yıl önce

Oturduğum binada inşaat ruhsatı ve kat irtifak tapusu var sadece kendi daireme yapı kayıt belgesi ve yapı kullanma alabilrmiyim

Avatar
Doğan 8 yıl önce

Dedelerimizden kalan bir evimizi ve bahçesini amcamız kimseye sormadan kendi üstüne kayıt yaptırmış imar barışından bunu bozmasın yolları nelerdir

Avatar
Ünal mermer 8 yıl önce

Dairemin deposu olarak görünen yapı dükyan olarak ruhsat alabilirmiyim

Avatar
Şahin 8 yıl önce

Apartmandaki sığınağı dükkana çevirmek istiyoruz bu mümkün mü acaba

Avatar
Ahnet Kozanoğlu 8 yıl önce

İy çalışmalar dilerim sayın suleyman bey bizim 24 dairelik bi binada 1 adet dairemiz var biz bunun icin muracat etmek istiyoruz fakat 24 dairenin 10 daire sahipleri imar affindan yararlanmak istemiyorlar ben tek basima yaptirabilirmiyim

Avatar
Imar 8 yıl önce

Parayi ogun odenmesse eger ev yikilir mi nolur

Avatar
Bisar 8 yıl önce

Benim 140 metre karelik evim var bana ne kadarı verilecek

Avatar
İsmail çopur 8 yıl önce

Başkanı benim dört katlı binam var üç daire yapılı ruhsatlı tapum var dördüncü katın filizleri var dördüncü kat imar barışına girermi saugılar

Avatar
HÜSEYİN BURUŞ 7 yıl önce

İmar barışı ile yapı kayıt belgesi alınan bir binanın üzerine yeniden kat atılabilirmi.

Haber'e Git